top of page
Søg

Friluftsland går til Storyland

Butikskæden Friluftsland har valgt et nyt og anderledes set-up til udviklingen af kædens markedsføring.

”Vores nye kreative univers er skabt af Storyland, og tanken er, at vores in-house afdeling herfra selv skal udfolde universet.

Vi har fået skabt et univers, der med en visuel og indholdsmæssig fortælling gør det lettere for os at kommunikere godt på alle vores platforme. Lige fra vores webshop og blog til annoncer, kataloger og butiksmaterialer. Vi synes selv, vi har fundet en samarbejdsmodel, hvor vi får det bedste fra to verdener. Ekstern kreativ sparring, der ikke er alt for indsyltet i hverdagen – og så dygtige folk internt, der hurtigt og effektivt kan eksekvere”, siger marketingchef Claus Østergaard fra Friluftsland.

Joachim Rosenstand fra Storyland siger:

”Jeg har mange gange oplevet de klassiske magtkampe mellem reklamebureauer og in-house bureauer. De vil hver især skrabe så mange opgaver sammen som muligt. For reklamebureauet er det for forretningens skyld, og for in-house bureauet er det for deres eksistens skyld. Nogle vil mene, at de eksterne bureauer sikrer et højere kreativt niveau (læs: vi er dygtigere end in-house bureauerne), og andre vil mene, at de eksterne ikke forstår virksomheden og produkterne og kun gør alt sværere (læs: vi vil ikke belæres af smarte bureaufolk).

Men hvis samarbejdet starter rigtigt og forventningerne er afstemt, ved jeg, at der opnås store synergier. Både på løsning af opgaverne og den samlede økonomi.”

Claus Østergaard:

”Vi er super tilfredse, og det bedste har faktisk været at opdage, hvor godt det nye univers er at arbejde med i praksis. Jeg synes, det har været en fantastisk vellykket proces.”

Storyland er kreativ og strategisk fødselshjælp til marketing- og kommunikationsafdelinger. Nogle gange udvikler de selv, andre gange sammen med kundens in-house afdeling. Derudover hjælper de med at afdække behovet for andre eksterne ressourcer, hvor Storyland kan facilitere kontakten og være tovholder på projektet.

Friluftslands univers, der blandt andet indeholder opdateret visuel identitet, bliver løbende implementeret.

Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page