Ogilvy og JWT Copenhagen slås sammen
Det koster Anders Hageskov og Joachim Rosenstand livet som chefer i det nye bureau-setup.
Markedet for kommerciel kommunikation er stenhårdt, og det tager Sir Martin Sorrell og WPP-netværket endnu engang konsekvensen af.
På seks markeder leverer hans mange bureauer ikke efter hensigten, hvilket i Sorrells optik groft sagt er i nærheden af 20 pct. på bundlinjen.
Og et af stederne, hvor WPP-bureauer halter, er i Danmark, hvor kun Ogilvy leverer varen, mens JWT Copenhagen trods fremgang ikke er i nærheden af WPPs målsætning.
– Det er ingen hemmelighed, at vi bedømmes hvert år, og at kun de solide forretninger får lov til at overleve, siger Pia Tandrup, CEO for Ogilvy Danmark.
– Vurderingen er så, at det sker bedst sammen under Ogilvy paraplyen, end hver for sig. Det er jo svært for et lille bureau at eksistere med et tilbud om at levere alle de kompetencer, virksomheder efterspørger, slutter Pia Tandrup.
De godt 20 medarbejdere i JWT Copenhagen integreres foreløbig i Ogilvy-teamet, men den samlede mængde medarbejdere er endnu ikke fastlagt. Dog er Anders Hageskov, CEO, og Joachim Rosenstand, kreativ direktør, ude af fusionen.